تبلیغات
امـــیــــــد رهـــــــایـــــــی - دستور جلسات لژیون(ادامه وادی پنجم و سی دی صبر استقامت ، آرامش)
به نام قدرت مطلق الله

دستور جلسه این هفته لژیون :  ادامه وادی پنجم و سی دی صبر، استقامت ، آرامش


جلسه قبل قسمت اول وادی پنجم و اولین پله از هفت پله ای که راه حرکت و چگونگی حرکت را به ما آموزش میدهد را دنبال کردیم در ادامه وادی پنجم پله های زیر را باید طی کنیم ...
 
خودداری :
خودداری همان گونه که از واژه آن پیداست ، یعنی در اختیار داشتن خود ، و انسان خوددار ، کسی است که صاحب و فرمانده خویش است و اختیار خودش را در دست دارد ، به عنوان مثال :  اگر قرار است به جایی و یا به مکانی نرود ، نمی رود . اگر باید کاری را انجام ندهد ، نمی دهد . اگر باید حرفی را نزند نمی زند و بسیاری امور دیگر .خودداری از کارها و یا اعمالی که فرایند درمان ما را متوقف می کند و یا به آن آسیب می رساند ، موضوعی است که بایستی همواره مدنظر  قرار گیرد و در ادامه ، در تمامی سطوح زندگی برای دوری از مسائل منفی ....

                                                                                                                         

                                                                                                                             

صبر :
 صبر یکی از زیبا ترین موضوعات و مفاهیمی است که در کنگره 60 و در طول دوره درمان اعتیاد با آن آشنا می شویم . انسانی که مفهوم حقیقی صبر را بیاموزد و در زندگی خود به کار گیرد ، به حق به جایگاه بسیار ارزشمندی رسیده است . صبر یکی از صفات زیبایی است که در کلام الله به کرات از آن یاد می شود .

برای درمان اعتیاد ، ما شدیدا نیازمند آموختن و بکار گیری مفهوم صبر در زندگی خود هستیم . چرا که در غیر اینصورت ، یعنی بدون در نظر گرفتن صبر و عمل به آن ، هرگز به درمان اعتیاد نمی رسیم . نه تنها در درمان اعتیاد بلکه در هر موضوع دیگری نیز موفق نخواهیم بود .
صبر یعنی در نظر گرفتن پارامتر زمان برای انجام هر کاری ،همراه با سعی و تلاش حساب شده .
درمان اعتیاد 10 تا 11 ماه زمان می خواهد حل مشکلات و زمان و صبر می خواهد خروج از تاریکی مستلرم صبر ، تلاش و گذشت زمان است .در این وادی یاد می گیریم که در صبر خود نیز بی صبری نکنیم و صبر را با شیرینی معنا و اجرا کنیم .

قناعت :
قناعت نیز در جای خود بسیار تا بسیار حائز اهمیت است . شایسته است که در طول دوره درمان اعتیاد خود ، به آنچه که داریم قانع باشیم و قدر داشته های خود را بدانیم . قرار نیست که بلافاصله با شروع درمان ، تمامی مشکلات ما حل شود و هر آنچه که بخواهیم به سرعت بدست آوریم . خیر اینگونه نیست . با قناعت و استفاده درست و شکر گزاری نعمت ها و امکاناتی که در اختیار داریم و در ادامه ، تلاش و کوشش فراوان ، می توانیم پایه های مالی زندگی خود را متسحکم نماییم ، و این مسئله یعنی استحکام پایه های مالی زندگی ، بسیار بسیار مهم است .

توکل :
ما در زندگی روزمره با این مسئله زیاد برخورد می کنیم که مثلا یکی برای انجام کاری به کسی وکالت می دهد ( موکل ) و او را وکیل خود قرار می دهد  تا از طرف او به نمایندگی از او کاری را انجام دهد .

توکل به خداوند نیز موضوعی است که بسیار شنیده ایم و بسیار با آن سرو کار داشته ایم . توکل به خداوند ، یعنی خداوند را وکیل خود قرار دهیم . اما آیا می توانیم دست روی دست بگذاریم و خودمان هیچ کاری نکنیم و بگوییم که ما به خداوند توکل کرده ایم و خدا خودش همه چیز را درست می کند ؟ خیر ، قضیه به این شکل نیست .

همانگونه که در وادی چهارم یادگرفته ایم ، ما بایستی مسئولیت امورات زندگی خود را بپذیریم و در جهت آنها تلاش و کوشش نماییم . اما اگر زمانی به مشکل بر خورد کردیم که حل آن از ید قدرت ما خارج بود ، آن گاه می توانیم به قدرت مطلق توکل نماییم و چشم به رحمت و عنایت  او داشته باشیم و این را نیز بدانیم که او هیچ گاه بندگان خود را فراموش نمی کند و در لحظات سخت و بحرانی زندگی ، رحمتش را از ما دریغ نمی کند

رضا :
رضایتمندی و راضی بودن ، البته زمانی که در صراط مستقیم حرکت می کنیم نیز یکی از صفات بسیار زیبایی است که ممکن است یک انسان حامل آن باشد . بعضی ها دائماً در حال گله و شکایت هستند . از خود ، خانواده ، کار ، جامعه ، زندگی ، هستی و حتی خداوند . انسانی که چنین روحیه ای داشته باشد و دائماً و در همه حال و از همه کس و همه چیز ناراحت باشد و شکوه کند ، لذتی از زندگی و کارهایی که انجام می دهد نمی برد . برای چنین افرادی با چنین تفکراتی ، زندگی یکسره تلخ و جهنم است .
این جهان کوه است فعل ما ندا ، باز می آید سوی ما این نداها را صدا .
امیدوارم این شعر را درست نوشته باشم . اگر در مقابل کوه بگوییم من ناراضی هستم ، کوه هم به ما می گوید من ناراضی هستم . اگر بگوییم تو بدی ، کوه هم می گوید تو بدی   اگر بگوییم این چه وضعی است ، کوه هم می گوید این چه وضعی است .

اما اگر بگوییم تو خوبی کوه هم می گوید تو خوبی . اگر بگوییم چقدر زیبایی کوه هم می گوید چقدر زیبایی . اگر بگوییم همه چیز خوب است کوه هم می گوید همه چیز خوب است . اگر بگوییم چه خدمتی از دست من بر می آید ، کوه هم می گوید چه خدمتی از دست من بر می آید . در این مثال ، کوه تمثیل زندگی و هستی و کائنات است . از هر دستی بدهیم از همان دست و با همان حالت جواب آن را از هستی و روزگار دریافت می کنیم . اگر ناراضی باشیم ، روزگار هم از ما ناراضی خواهد بود ، اگر راضی و خشنود و سپاسگزار باشیم ، روزگار هم از ما راضی ، خشنود و سپاسگزار خواهد بود . شکر گذاری و شکرگذار بودن یکی از موضوعات مهمی است که ما در کنگره 60 یاد می گیریم و به آن عمل می کنیم .

تسلیم :
در مورد تسلیم ، همین قدر می توانیم بگوییم که بایستی در طول سفر ، تسلیم فرامین الهی و در ادامه تسلیم آموزش های کنگره 60 برای عملیات تیپرینگ و بازسازی سیستم ایکس و به تعادل رساندن جسم ، روان و جهانبینی باشیم تا بتوانیم در مقابل این حریف بسیار قدرتمند یعنی اعتیاد پیروز شویم .

در خصوص موضوع تسلیم ، و آیتم های دیگری که در وادی پنجم به آنها اشاره می شود ، شما عزیزان را به خواندن متن کامل وادی پنجم نوشته مهندس حسین دژاکام و همینطور شنیدن سی دی مربوطه ، توصیه می نماییم . زیرا همان گونه که گفتیم بهترین و کاملترین برداشت و تعبیر در خصوص این موضوعات ، مطالبی است که در وادی های کنگره 60 توسط نگهبان کنگره 60 به رشته تحریر در آمده است .

در ادامه متن سی دی صبر ، استقامت ، آرامش را به صورت کامل درج میکنیم تا دوستان از این سی دی ارزشمند بهره مند گردند...
 

  صبر، استقامت، آرامش

 

ابتدا آقای مهندس دژاکام به عدم توان در پنهان کردن حقیقت اشاره کردند و فرمودند:

ما هرگز نمی‌توانیم خورشید را پنهان کنیم. بعضی چیزها قابل پنهان کردن نیستند. هر چیز را پنهان کنیم روزگاری قطعاً بر ملأ خواهد شد. گذر زمان خیلی سریع است.  زمانی که یک مقدار سن بالا رفت متوجه خواهید شد. من الآن هر موقع که نگاه می‌کنم، تمام این 64 سالی که از عمر من گذشته، مثل یک چشم به هم زدن بوده؛ بنابراین هیچ چیز ماندگار نیست. هیچ چیز جاودانه نیست. همه چیز یک سری قوانین دارد که باید رعایت کنیم. من در اینجا از گناه و ثواب حرف نمی‌زنم. چیزی را که می‌خواهم به شما آموزش دهم این است که:

هر کار یا هر تفکر را که ما انجام می‌دهیم، انعکاس آن به همان اندازه به خودمان باز می‌گردد. یا به عبارتی هر چه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی؛ یعنی اگر بخواهیم صورت کسی را با اسید خراب کنیم، درست مانند این است که ما اسید را به خودمان بپاشیم. تمام قوانین هستی را خداوند به این شکل تنظیم کرده است. ما اگر بخواهیم به کسی کینه بورزیم، باید کینه در درون ما به وجود بیاید و از وجود ما خارج شود تا به کس دیگری تحویل شود. اگر حسادت نسبت به کسی بورزیم به همین شکل است. اگر صداقت و راستی هم داشته باشیم به همین گونه است. عشق هم همین‌طور. باید از وجود ما خارج شود تا نسبت به کسی عشق بورزیم؛ یعنی قوانین هستیان چنان هستند که: هر کار یا فعلی که ما انجام بدهیم، نتیجه آن قطعاً روی خود ما خواهد بود. این‌ها چیزهایی است که من درک کرده‌ام، لمس کرده‌ام، در مدرسه و در کتاب نخوانده‌ام.

این جهان هستی با این قوانین در حال حرکت است. در جهان هستی یک قانون هست به نام {صبر}. صبر یک وسیله و ابزار است، یک پله ترقی است؛ صبر یعنی مقاومت در مقابل گذر زمان، برای رسیدن به هدف. قانون می‌گوید: اگر شما می‌خواهید به هدف برسید باید زمان بگذرد. شما بدون گذشت زمان نمی‌توانید به نتیجه برسید. تمام بدبختی انسان از زمان آدم تا خاتم و بعد از آن این بوده که: بشر می‌خواسته پارامتر زمان را حذف کند. پس هر کس بخواهد پارامتر زمان را در مورد درمان اعتیاد حذف کند، طبق قوانین طبیعت به نتیجه نخواهد رسید. مثل حذف پله‌ها در یک ساختمان پنج طبقه. اگر از یک ساختمان پنج طبقه بدون طی کردن پله‌ها یا آسانسور بپریم، قدر مسلم سالم نخواهیم رسید و صدمات شدیدی خواهیم  دید.

کسانی که می‌خواهند مصرف مواد مخدر، هرویین، کراک، تریاک یا شیشه را یک مرتبه قطع کنند، هیچ کدام به تعادل نخواهند رسید. آنچه ما در سیستم جهان فیزیکی داریم، در نظر گرفتن زمان است که به آن صبر میگوییم. آن‌گونه که من شنیده‌ام: صبر نام یک گیاه بسیار تلخ در زبان عربی است و به دلیل اینکه مقاومت در برابر گذر زمان بسیار برای ما تلخ است و خوشایند نیست به آن صبر میگویند.

اما فرق صبر و کاهلی چیست؟ صبر همراه با تلاش است و آن چیزی که همراهان تلاش نباشد، کاهلی و تنبلی است. مثلاً اگر گندم کاشتیم تلاشان آبیاری است مراقبت و شب بیداری و هشیاری است. تا افت به آن نزند؛ که به آن صبر میگویند.  ولی اگر گندم را کاشتیم و به امید خدا رفتیم، دیم می‌شود و معلوم نیست که به ما محصول بدهد ؛ بنابراین صبر یعنی مقاومت در مقابل گذر زمان برای رسیدن به هدف. ما هر کاری که بخواهیم انجام بدهیم و از آن نتیجه بگیریم باید صبر کنیم.

اما صبر هم در جهت مثبت است و هم در جهت منفی؛ یعنی صبر ممکن است در جهت منفی مورد استفاده قرار گیرد. چون همه قوانین الهی می‌تواند هم در جهت مثبت باشد هم در جهت منفی. ولی ما می‌توانیم قوانین را به نحوی بچرخانیم که به سود ما باشد و از آن سوء استفاده کنیم. صبری که ما در اینجا از آن صحبت می‌کنیم صبری است که در جهت مثبت مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای رسیدن به هدفی مثبت.

پیام استاد:

***این روزها و کل ایامی که می‌گذرد و یا در راه هستند، مانند ابر و سایه و بادی بیش نیستند. ما همه به قالب‌ها رنگ و جان می‌دهیم. ما همه آن‌ها را می‌سازیم. اگر رنگ‌ها و قالب‌ها از دوام و قوام خوبی برخوردار نباشد، درست مانند درختی هست که حشرات در داخلان لانه کرده‌اند و ما اطلاعی از آن نداریم. بایستی هر زمان به خاک  و آبیاری و زمین توجه کنیم.***

 ما اگر راهنما باشیم می‌توانیم به قالب‌های دیگران رنگ و جان بدهیم. خیلی مهم است که یک راهنما چه چیزی پرورش می‌دهد. آیا این قالب‌ها به درد می‌خورند یا نه؟ آیا از نوع مرغوبی هستند یا خیر؟ وقتی ما در حال ساخت این قالب‌ها هستیم یک پارامتر وجود دارد: تحت عنوان استقامت.

استقامت یعنی مقاومت در مقابل ناملایمات، در مقابل بی‌مهری‌ها، در مقابل با مهری‌ها، در مقابل بی‌پولی‌ها و در مقابل هزاران مسئله دیگر. جالب اینجاست که در جهان امروز حرف اول را هوش نمی‌زند. کسانی در جهان امروز برنده و موفق هستند که استقامت بیشتری از خود نشان می‌دهند. بعضی‌ها تحت فشار به همه چیز لگد می‌زنند و همه چیز را از بین می‌برند. ولی بعضی‌ها تلاش می‌کنند و در مقابل ضربات پی در پی مقاومت می‌کنند. الآن هم بین مسافران و همسفران کسانی هستند که این قضیه را حس کرده‌اند؛ و همسفران این مسئله را بیشتر حس کرده‌اند.

زمانی بوده که مسافرها اصلاً قابل تحمل و زندگی کردن نبوده‌اند. آن‌قدر آزار و رنج به همسفر می‌داند که قابل تصور نبود؛ و خیلی از همسفران بودند که مقاومت نکردند و گفتند، طلاق و رفتند و عزیز خود را رها کردند. ولی خیلی‌ها ایستادند و مقاومت کردند و با تمام مشکلات ساختند و در مقابل تمام سختی‌ها و مشقت‌ها ایستادگی کردند.

پس استقامت یعنی مقاومت در مقابل ناملایمات و سختی‌ها که فشاران مستقیم روی ماست. همان بالا بودن نقطه تحمل. ممکن است شخصی تحمل زندگی در سرمای پنج درجه زیر صفر را داشته باشد. ولی ممکن است درجایی تا ده درجه هم تحمل کند. در مسائل خانوادگی یک زن و شوهر باید در خیلی از زمان‌ها استقامت به خرج دهند، چون در غیر این صورت زندگی آن‌ها از دستشان می‌رود. باید مقاومت کنند و با کوچک‌ترین ناراحتی از کوره در نروند و استقامت کنند. ما باید در تمام سطوح دائماً در حال استقامت باشیم. خیال نکنید حق را دو دستی به ما می‌دهند، حق دادنی نیست، حق گرفتنی است، اما با دیپلماسی. حقیقت را می‌توان با زشت‌ترین حالت یا زیباترین حالت نشان داد. گرفتن حق یک برنامه ریزی و یک شعور می‌خواهد.

اما زمانی که از دروازه صبر و استقامت عبور کردیم، آنگاه به دروازه آرامش خواهیم رسید. امکان ندارد انسانی از مرحله صبر و استقامت عبور نکند و به مرحله آرامش برسد. فکر نکنید طبیعت و جهان فیزیکی هر چیز را بدون زحمت به ما می‌دهد. ممکن است پدر و مادر پولداری داشته باشیم و پول و مال و ملک به ما بدهند ولی در جهت دیگر چی؟ آیا می‌توانند در جهات دیگر چیزهایی به ما بدهند؟

مسلماً خیر! چون زندگی فقط داشتن پول و ثروت و خانه نیست. این فقط یک قسمت کار است و خیلی مسائل دیگر وجود دارد که انسان به آن‌ها احتیاج دارد.

 

در کنگره هم همین‌طور است. اگر ما نظارت درست نداشته باشیم، ممکن است درخت‌هایی داشته باشیم که ظاهر موجهی داشته باشند. شاخ و برگ هم داشته باشند. ولی داخلان درخت‌ها، موریانه لانه کرده باشد. ممکن است این شخص یک راهنما باشد، یک مسئول باشد و...

باید بدانیم آرامش و آسایش، محبت و عشق را مجانی به کسی نمی‌دهند. ما ممکن است کسی را مجبور به عشق ورزیدن نسبت به خود کنیم ولی این کار گدایی عشق است، خود عشق نیست. این کار دکان داری است که باید بهایی را بپردازیم تا به ما عشق بورزند. ما باید در تمامی سطوح زندگی برای آبیاری به خاک و زمین و شرایط توجه کنیم. بهشت را به بها دهند نه به بهانه. امیدوارم که همه بتوانیم در تمام سطوح از استقامت و صبر خوبی برخوردار باشیم تا به آرامش برسیم..


دستورجلسه هفته آینده : سی دی تسلیم



موضوعات مرتبط : دستور جلسات لژیون،
برچسب ها : کنگره 60، صبر، استقامت، آرامش،


تاریخ : دوشنبه 5 مرداد 1394 | 07:39 ب.ظ | نویسنده : مریم (استاد لژیون) | نظرات